Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
Bij gebruik van bepaalde medicijnen kan het zijn dat u niet mag autorijden. We adviseren u om bij uw huisarts of apotheker te vragen hoe dit met uw medicijnen zit, voordat u zich laat keuren. Als u met uw medicijnen niet mag autorijden kunt u met uw arts overleggen of u eventueel andere medicijnen kunt gaan gebruiken.
Zeker!
Na afronding wordt uw rapport veilig via Zorgdomein aan het CBR verstuurd.
Uw afspraak duurt tussen 5 en 15 minuten, afhankelijk van de reden voor uw keuring.
Keuringen met betrekking tot dementie en bij meerdere aandoeningen duren langer.
Voor keuringen bij een medisch specialist geldt:
Als de rapportage klaar is dan
- ontvangt u per email de mogelijkheid om voor uw keuring en rapportage te betalen
- kunt u na betaling uw rapportage direct downloaden en inzien
- na uw toestemming wordt de rapportage aan het CBR toegestuurd.
Voor 75+ keuringen en keuringen bij een algemeen arts geldt:
- u betaalt voor uw keuring bij het online inplannen van uw afspraak
Dit verschilt per type keuring, zoals hieronder weergegeven.
Medisch specialistische keuringen
In de gezondheidsverklaring procedure:
De rapportage ontvangt u naar verwachting maximaal 2 weken (in uitzonderlijke gevallen kan dit langer zijn) nadat u op gesprek bij de specialist bent geweest. Bijzonderheden m.b.t. uw onderzoek kunnen de termijn waarbinnen u de rapportage ontvangt beïnvloeden.
In de mededelingen procedure (onderzoek naar onveilig rijgedrag):
De rapportage ontvangt u naar verwachting maximaal 4 weken (in uitzonderlijke gevallen kan dit langer zijn) nadat u op gesprek bij de specialist bent geweest. Bijzonderheden m.b.t. uw onderzoek kunnen de termijn waarbinnen u de rapportage ontvangt beïnvloeden.
75+ en keuringen bij een algemeen arts
Indien er geen bijzonderheden zijn dan wordt uw rapportage aan het einde van de keuring afgerond en direct naar het CBR verzonden via Zorgdomein.
Rijbewijskeuringdirect.nl heeft keuringslocaties in heel Nederland.
Bij het inplannen van een afspraak ziet u alle locaties die in de aangegeven periode beschikbaarheid hebben.
Ja. Op de meeste locaties kunt u gebruik maken van een lift om, mocht dat nodig zijn, op een hogere verdieping te komen.
Uitzondering is op dit moment de locatie Den Haag (op doordeweekse dagen). De lift is op deze locatie tijdelijk niet bruikbaar.
Rijbewijskeuringdirect is goed bereikbaar op de volgende manieren:
- Plan bij Rijbewijskeuringdirect gemakkelijk zelf uw afspraak via de website of de volgende link: Afspraak maken.
- Heeft u een vraag? U vindt het antwoord op de veelgestelde vragen pagina op de Rijbewijskeuringdirect website: Veelgestelde vragen
- Heeft u een vraag die niet wordt beantwoord op de veelgestelde vragen pagina? Stuur dan een email naar: info@rijbewijskeuringdirect.nl. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.
- Wilt u een afspraak annuleren of verzetten? Stuur dan direct een email naar: info@rijbewijskeuringdirect.nl
Het CBR heeft aangegeven dat u gekeurd moet worden. Neem contact op met het CBR als u wilt weten waarom dit zo is.
Nadat wij uw rapport aan het CBR toesturen is deze meestal na 1 tot 2 weken in het CBR systeem verwerkt. Daarna duurt het vaak zo’n 4 weken voordat u van het CBR bericht krijg tover de volgende stappen. Vragen? Bel de CBR klantenservice op 088-227 77 00
De arts van het CBR (de medisch adviseur) beslist over uw rijgeschiktheid, wij geven alleen een advies. In de praktijk wordt ons advies in vrijwel alle gevallen echter overgenomen door het CBR.
Voor meer informatie kunt u bellen met het CBR op 088-2277700.
Neem contact op met het CBR. U kunt in bezwaar gaan of een herkeuring/tweede onderzoek aanvragen. Deze procedure loopt via het CBR.
Het CBR is bereikbaar via telefoonnummer 088 227 7700.
Zeker!
Bij Rijbewijskeuringdirect.nl krijgt u altijd eerst inzage in uw rapportage, voordat wij het naar het CBR versturen. U kunt op dat moment in uw rapportage lezen wat de conclusie is, en u kunt het aan ons aangeven als er feiten verkeerd zijn weergegeven.
Blokkeringsrecht betekent dat u er voor kunt kiezen om het rapport niet naar het CBR te laten versturen.
Het gevolg daarvan is dat het CBR geen beslissing kan nemen over uw rijgeschiktheid en het CBR zal u dan 1 jaar vanaf de keuringsdatum geen rijbewijs geven. Daarna moet u opnieuw gekeurd worden en pas daarna kunt u dan weer rijden, tenminste als de keuring tot een positief advies leidt.
Stuur direct een bericht naar info@rijbewijskeuringdirect.nl.
De verzenddatum van uw email bepaalt of u moet betalen voor het verzetten of annuleren.
Met betrekking tot het annuleren, verzetten of no-show zijn bij afspraken geldt
voor 75+ keuringen en keuringen bij een algemeen arts
- U betaalt € 21 euro exclusief BTW om de afspraak te verzetten als u ons langer dan 2 werkdagen (tussen 09:00 en 17:30 uur) na het maken van de afspraak informeert.
- Informeert u ons korter dan 2 werkdagen (tussen 09:00 en 17:30 uur) voor de afspraak om af te zeggen of te verzetten? Dan heeft u geen recht op teruggave van het reeds betaalde keuringstarief. Dit geldt ook als u te laat op de afspraak komt. Of als u niet op de afspraak komt.
- Let op: feestdagen, zaterdag- en zondagen tellen niet als werkdagen.
voor keuringen bij een medisch specialist (psychiater, neuroloog, internist, cardioloog)
- U betaalt € 21 euro exclusief BTW om de afspraak te verzetten als u ons langer dan 2 werkdagen (tussen 09:00 en 17:30 uur) na het maken van de afspraak informeert.
- Informeert u ons korter dan 2 werkdagen (tussen 09:00 en 17:30 uur) voor de afspraak om af te zeggen of te verzetten? Dan geldt het no-show tarief van 112,22 euro exclusief BTW. Dit geldt ook als u te laat op de afspraak komt. Of als u niet op de afspraak komt.
- Let op: feestdagen, zaterdag- en zondagen tellen niet als werkdagen.
Uw opmerkingen/klachten nemen wij serieus en zien wij als een kans om onze dienstverlening te verbeteren. Dit is wat u kunt doen:
- Indienen van een klacht bij Rijbewijskeuringdirect
Uw uiting van ontevredenheid verzoeken wij u schriftelijk kenbaar te maken via info@rijbewijskeuringdirect.nl, ter attentie van de algemeen directeur. - Behandeling van een klacht door Rijbewijskeuringdirect
Wij zullen uw klacht intern in behandeling nemen door wederhoor te plegen bij de betrokkenen waarop uw klacht betrekking heeft. Deze betrokkenen zullen een antwoord op uw schrijven formuleren en de klacht afhandelen, in overleg met de medisch directeur van Rijbewijskeuringdirect of, wanneer uw klacht op de bedrijfsvoering van Rijbewijskeuringdirect betrekking heeft, de algemeen directeur. Wij streven ernaar om binnen 30 werkdagen een inhoudelijke reactie te geven.